RETURNERING

For Intl. Returns, please vist this link https://merodacosmetics.eu/pages/returns

For NL Returns, please visit this link https://merodacosmetics.com/pages/retourneren

  • JAG HAR FÅTT MIN BESTÄLLNING, MEN VARORNA VERKAR HA SKADATS UNDER TRANSPORTEN ELLER KARTONGEN SER UT ATT HA MANIPULERATS. VAD KAN JAG GÖRA?

    Det är viktigt att du tar upp detta med oss OMEDELBART. För att vi ska kunna undersöka saken med vårt distributionscenter/våra fraktpartners och ersätta varor måste vi göra detta inom 7 dagar efter mottagandet. Vi fotograferar varje order innan vi stänger kartongen, så det är verkligen viktigt att du kontrollerar dessa bilder och påbörjar undersökningen. Följ den normala returprocessen och fyll i returformuläret, men tänk på att du har 7 dagar på dig att meddela oss, inklusive bilder på eventuella skador.

  • JAG HAR FÅTT EN FELAKTIG/DEFEKT VARA

    Om du har fått felaktiga eller defekta varor, vänligen tag ett kort på varan och beskriv defekten/skadan och maila; support@merodacosmetics.com för att diskutera detta vidare. Använd sedan returformuläret för att skicka tillbaka varan.

  • JAG FICK EN GÅVOARTIKEL MED EN BESTÄLLNING SOM JAG VILL RETURNERA

    Om du fick en GRATIS gåva med ditt köp måste du inkludera den i din returförsändelse för att få tillbaka hela det betalda beloppet.

  • RIKTLINJER OCH BEHÖRIGHET

    Returnerade varor måste returneras så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter mottagandet. Efter denna period kan vi inte acceptera returer.Alla returnerade varor måste vara oanvända, oöppnade och i originalplastförpackning (utom Universal Line-produkter).För att vi ska kunna ta emot och behandla din retur. Du måste ladda ner, skriva ut och fylla i returformuläret och ange skälen för returen. Lägg returformuläret i lådan och märk tydligt "Retursändning" på utsidan av paketet.

    Du betalar själv för fraktkostnaden för att returnera varorna.

    Se till att alla returnerade varor returneras i originalförpackningen, eller om detta inte är möjligt, se till att produkterna är ordentligt förpackade så att de inte skadas under transporten.

    Se till att alla returpaket skickas med en spårbar, försäkrad tjänst. Vi kan inte ta ansvar för varor som skadats eller försvunnit under transporten.

    När varan har returnerats, granskats och godkänts har du rätt till full återbetalning, dock ej returfraktkostnaden.

  • HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

    1. Lägg returformuläret i kartongen och markera tydligt "Returförsändelse" på utsidan av paketet. Vi kan endast godkänna returer om returformuläret är helt ifyllt.

    2. Paketet behöver uppfylla följande villkor för att vi ska kunna godkänna din retur:
    A. Använd en försäkrad spårningstjänst för att se till att paketet kommer säkert fram till oss.
    B. Lägg i returformuläret i paketet och skriv "Return shipment" på paketets utsida.
    C. Alla returnerade produkter måste vara oanvända, oöppnade och kompletta i originalförpackning. Vänligen packa produkterna väl så att de inte skadas under transporten.
    D. Skicka ett uppföljande e-postmeddelande med spårningskoden till support@merodacosmetics.com

    3. Packa varorna väl och skicka dem till följande address:
    Returns Department
    TRL Fulfilment
    Vierlinghstraat 8
    3316EL Dordrecht
    Nederländerna

    Meroda Cosmetics ansvarar inte för kostnaden för att skicka tillbaka produkten. Meroda Cosmetics ansvarar ej för skadade eller borttappade paket. 

  • RETURFORMULÄR