RETURER

HITTAR DU INTE SVARET PÅ DIN FRÅGA?

Vänligen kontakta oss via Hjälp-knappen på hemsidan!

  • ÅTERBETALNING, RETUR OCH ÖVRIGA KUNDPOLICYER

    Hos Meroda Cosmetics strävar vi efter din tillfredsställelse med våra produkter. Läs vår returpolicy nedan:

    100% pengarna-tillbaka-garanti

    Gillar du inte våra sminkprodukter av någon anledning? Då kan du få en full återbetalning!* Vi kan också byta ut din beställning mot något av samma värde som kan passa bättre. Du behöver inte ens skicka tillbaka produkten till oss! Vi ber bara att du ger oss skäl och, om möjligt, bilder eller videor, för att låta oss veta vad som var problemet. Vi vill fortsätta förbättra våra produkter och din feedback hjälper oss på detta uppdrag!

    *Allmänna villkor

    1. Återbetalningsprocessen måste påbörjas inom 30 dagar efter mottagandet av produkten. Eventuella förfrågningar som görs utöver denna period kommer inte att vara berättigade till återbetalning enligt denna policy.

    2. Denna policy gäller endast vår kosmetika. Tillbehör och verktyg som vi erbjuder i vår butik ingår inte i detta erbjudande.

    3. Detta erbjudande gäller inte bundles eller multipack.

    4. Vi vill att du ska kunna prova vår kosmetika utan att oroa dig för om produkten är rätt för dig! Detta är därför ett engångserbjudande för kunder som provar våra produkter för första gången. Det kan inte tillämpas av kunder som beställer samma produkt igen.

    5. Återbetalningar kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetod som användes för köpet. Det kan ta upp till 5 till 7 dagar från det att vi accepterade din begäran om återbetalning till att vi kan behandla återbetalningen.

    6. Original fraktkostnader återbetalas inte. Detta beror på tredjepartsdistribution.

    7. Om din beställning kvalificerar för fri frakt kommer fraktkostnaden att dras av från din återbetalning. Detta beror på vår distributionspolicy för tredje part, och din beställnings frakt har redan lösts med vår partner när beställningen skapades. Vi kan inte få tillbaka den avgiften från våra partners, och du har trots allt fått produkten via deras tjänst.

    8. Gratis presenter och reklamartiklar är inte berättigade till denna policy.

    9. All missbruk eller missbruk av denna policy kommer att resultera i att återbetalningsberättigandet förverkas.

    10. För icke-sminkprodukter gäller vår vanliga returpolicy.

    Vad händer om jag är en återkommande kund och jag har problem med min beställning?

    1. Om du är en återkommande kund och du har problem med din beställning kan vi skicka en ersättning eller erbjuda dig en återbetalning i följande fall:

    a. Du rapporterar ditt problem till oss inom 30 dagar;

    b. Produkten var tydligt skadad vid ankomsten. Du måste tillhandahålla bilder som bevis.           

    c. Produkten fungerar inte som förväntat och kan vara felaktig. Foton eller videor krävs också för att din begäran ska behandlas.

    2. Vi kan be dig om LOT-numret för den skadade eller felaktiga produkten så att vi kan undersöka problemet.

    3. Om din beställning avser en bundle eller ett multipack, kan vi bara erbjuda att skicka om eller återbetala den specifikt skadade varan, snarare än hela bundle eller multipack,

    4. Vi kan inte erbjuda ersättningar eller återbetalningar för varor som köpts mer än 30 dagar före den första begäran.

    5. Vi accepterar inte returer av kosmetiska produkter för närvarande.

    Vår kundtjänst hjälper gärna till med att hitta en lämplig lösning. Vi vill att du ska fortsätta njuta av våra produkter och att vår fantastiska kosmetika ska hitta vägen till din sminkväska!

    Kontaktinformation:
    Om du har några frågor eller funderingar angående vår retur-, avboknings- och återbetalningspolicy är du välkommen att kontakta vårt kundtjänstteam via Hjälp-knappen på hemsidan. Vi är här för att hjälpa dig.

    Ansvarsfriskrivning:
    Meroda Cosmetics förbehåller sig rätten att ändra denna policy när som helst utan föregående meddelande. Eventuella ändringar av policyn träder i kraft omedelbart efter publicering på vår webbplats. Det är ditt ansvar att granska denna policy regelbundet för uppdateringar. Genom att göra ett köp hos Meroda Cosmetics godkänner du villkoren i ovanstående policy.

  • JAG HAR FÅTT MIN BESTÄLLNING, MEN VARORNA VERKAR HA SKADATS UNDER TRANSPORTEN ELLER KARTONGEN SER UT ATT HA MANIPULERATS. VAD KAN JAG GÖRA?

    Det är viktigt att du tar upp detta med oss OMEDELBART. För att vi ska kunna undersöka saken med vårt distributionscenter/våra fraktpartners och ersätta varor måste vi göra detta inom 7 dagar efter mottagandet. Vi fotograferar varje order innan vi stänger kartongen, så det är viktigt att kontrollerar dessa bilder och påbörja undersökningen. Vänligen ta foton av produkten och kontakta oss via "Hjälp" knappen på webbplatsen. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig inom 48h för att lösa ärendet.

  • JAG HAR FÅTT EN FELAKTIG/DEFEKT VARA

    Om du har fått en defekt eller felaktig vara, vänligen ta foton av produkten, markera felaktig vara/skada och kontakta oss via knappen "Hjälp" på webbplatsen.

  • JAG FICK EN GÅVOARTIKEL MED EN BESTÄLLNING SOM JAG VILL RETURNERA

    Vänligen kontakta oss på via Hjälp-knappen på vår hemsida. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig inom 48h för att lösa ditt ärende.