Beställning & Spårning

  • HANTERING AV BESTÄLLNINGAR

    Beställningar behandlas och skickas måndag till lördag (exklusive helgdagar).

    Beställningar som läggs och betalas på en söndag kommer att behandlas och skickas på måndagen.

    Vi skickar en bekräftelse via e-post så snart din betalning har mottagits. Du kommer att få en ny bekräftelse (support@meroda-cosmetics.se) så snart din beställning har skickats till den angivna adressen.

    Vi ansvarar inte för utebliven leverans eller felleverans till följd av felaktig inmatning av uppgifter. Vänligen fyll i alla delar av din adress, glöm inte ditt husnummer (du skulle bli förvånad över hur många som gör det).

    Om du inte fyller i den efterfrågade adress- eller kontaktinformation kan detta leda till att din beställning förblir i status "ej uppfylld".  Vi försöker alltid kontakta dig om detta händer, då ditt svar krävs för att kunna flytta din beställning till avsändning och leverans. Ibland får vi feedback om att våra email hamnar i mapparna "SPAM" eller "Skräppost", så kontrollera dessa om du inte har fått ditt paket inom den planerade leveranstiden. Beställningen kan endast ligga kvar i 30 dagar. Därefter kommer vi att tvingas annullera beställningen på grund av den dagliga administrationen som krävs för att hantera den. Om vi inte har fått något svar från dig inom 30 dagar efter beställningen kommer den att annulleras UTAN återbetalning, detta på grund av de extra administrationsavgifterna som tillkommer. Men vi förväntar oss att du kontaktar vårt supportteam om din beställning inte levereras inom den angivna tidsramen, eller om du inte får någon leveransbekräftelse med spårningsnummer, så att du kan fråga oss.


    Din beställning kommer att levereras av en kurir. Om du inte är där för att ta emot din beställning kan vårt leveransföretag lämna ett leveranskort för att du ska kunna göra alternativa arrangemang eller lämna ditt paket på en upphämtningsplats. För att säkerställa en säker och oskadad leverans av din beställning kan vårt leveransföretag inte lämna den gömd" på adressen.

    Vi kan inte garantera leveranstider; dessa är vägledande och endast avsedda som information. Vi har dock ett nära samarbete med kurirerna för att förbättra servicen och vi kommer snart att införa leveransalternativ i kassan där du kan betala för att uppgradera leverans eller försäkring.

  • SPÅRNING AV MIN BESTÄLLNING

    Du hittar ett Track & Trace-nummer i e-postmeddelandet med leveransbekräftelsen. Med Track&Trace-länken i e-postmeddelandet kan du följa statusen för din beställning.

    Observera att kuriren kanske inte publicerar spårningsinformation online på upp till 24 timmar efter att beställningen har skickats.

    Om ditt paket mot förmodan inte skulle anlända inom den ordinarie leveranstiden ber vi dig kontakta oss OMEDELBART.
    Vi kan endast inleda en utredning med kuriren inom 10 DAGAR från det ursprungliga leveransdatumet.
    Ju tidigare vi påbörjar reklamations- och utredningsprocessen, desto tidigare kan vi skicka tillbaka eller återbetala dina varor.

  • BESKRIVNING AV UPPDATERINGAR FÖR SPÅRNING

    Bearbetad: Din order bearbetas för närvarande i vårt lagersystem.

    Expedierad: Vår kurir har hämtat din beställning från vårt lager och håller på att leverera den till dig.

  • HITTA ETT FÖRSVUNNET PAKET

    Om spårningsinformationen för ditt paket bekräftar att det har levererats, men du inte kan hitta det levererade paketet, ber vi dig att göra följande innan du kontaktar oss:

    1. Kontrollera med grannar och familjemedlemmar
    2. Se dig omkring på leveransplatsen
    3. Leta efter ett meddelande från kuriren om försök till leverans